T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / PENDİK - Turgut Özal Anadolu Lisesi

Duyurular

Duyurular

Ağu

2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı senebaşı Öğretmenler kurulu toplantısı 04 Eylül 2023 Pazartesi Saat  10:00 da okulumuz Konferans Salonunda yapılacaktır.

Ağu

04-08 EYLÜL 2023 MESLEKİ ÇALIŞMA DÖNEMİ PROGRAMI YAYINLANDI.

Ağu

2023-Öğretim yılı Bursluluk sınavı giriş belgesi için linke tıklayınız. https://www.meb.gov.tr/sinavlar/sorgu/Dpy/2023_DPY_GIRIS_YERI_int77bote87/ (LiNKİ KOPYALAYIP TARAYICINIZA YAPIŞTIRINIZ.)

Ağu

2023-2024 Öğretim yılı öğretmen il içi ve iller arası yerdeğiştirme kılavuz 22.08.2023 tarihinde yayınlanmıştır.

Ağu

2023-2024 Eğitiğm-Öğretim Yılı Destekleme ve Yetiştirme kurslarıkılavuzu 19/08/2023 tarihinde yayınlanmıştır.

Kurs Merkezinin Belirlenmesi (İl/İlçe Komisyonunca Belirlenmesi):19-22 Ağustos 2023

Kurs Merkezi Müdürlüğünce Ders ve Sınıf Düzeyi Tanımlaması Yapılması : 22-24 Ağustos 2023

Öğretmen Başvurularının Alınması : 24-28 Ağustos 2023

Öğrenci Başvurularının Alınması : 24-28 Ağustos 2023

Kurs Merkezi Müdürlüklerinin Öğretmen İhtiyacını E-Kurs Modülüne Girilmesi : 28-31/08/2023

Kurs Sınıflarının Oluşturulması : 31 Ağustos- 03 Eylül 2023

Kursların Başlaması : 04 Eylül 2023

Kursların Tamamlanması : 07 Haziran 2023

Ağu

BAŞARIYI ARTTIRICI TEDBİRLER

 

Okullarımızda öğrencilerimizin başarı ve başarısızlıkları önem verilen konuların başında gelmekte. Her öğrencinin başarılı olması için çaba gösterilir. Başarıyı arttıracak tedbirlerin alınarak başarı yüzdesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir. Bu kapsamda başarıyı arttırmak için neler yapılabileceği konusunda yapılması gerekenleri maddeler halinde ele aldık.

·         Okul-Veli İşbirliğinin Arttırılması

Sınıf öğretmenlerinin ve rehber öğretmeninin Öğrenci velisi ile görüşmeler yaparak işbirliği arttırılmalı.

·         Öğrenci-Öğretmen İletişimi Arttırılması

Öğrencinin dersi sevmesinde ve derste başarılı olmasında önemli faktörlerden birisi öğrencinin öğretmenle olan iletişimidir. Öğrencilerin, sevdikleri öğretmenlerin derslerine karşı daha ilgili oldukları ve bu derslere çalışırken daha istekli davrandıkları bilinen bir gerçektir. Bu nedenle öğretmenlerin öğrencilere karşı tutum ve davranışları öğrencilerin başarı düzeylerini etkilemektedir. Öğretmenler sınıfındaki öğrenciler arasında ayrım yapmadan, tüm öğrencilere karşı aynı yakınlık ve ilgiyi göstermelidir. Öğretmen birkaç öğrenciyle dersi işlememeli tüm öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamalıdır.

 

·         Okul Ders Programlarının Öğrencilere Göre Ayarlanması

Öğrenci başarısını olumsuz etkileyen faktörlerden birisi de zor derslerin aynı güne konulmasıdır. Bu durum öğrencilerin enerjilerinin azalmasına, motivasyonlarının düşmesine neden olmaktadır. Zor algılanan sayısal derslerin günün ilk saatlerine konulmasına, zor derslerin üst üste konulmamasına dikkat edilmeli, sayısal ve sözel dersler uygun dağıtılmalıdır. Aynı gün ikiden fazla sınav yapılmamasına ve zor derslerin sınavlarının aynı güne konulmamasına özen gösterilmelidir.

 

·         Ders çalışma yöntemlerinin   öğretilmesi ve bunların uygulanmasının aile ve öğretmen tarafından denetlenmesi.

Okul rehber öğretmeni ve sınıf rehber öğretmenleri tarafından ders çalışma yöntemleri öğretilmeli, ders çalışırken teknolojik cihazlardan uzak bir ortamda ,dikkat dağıtacak bir unsurun olmadığı çalışma ortamlarında ders çalışılmalıdır.

 

·         Sınıf içinde anlaşılmayan konuların tekrar edilmesi.

Sınıf İçerisinde anlaşılmayan konular anında öğretmene sorulmalı, daha sonra bu konuda tekrar yapılarak unutulmaması sağlanmalıdır. Öğrenci Uygulamalı derslerde derste anlatılan örnekler dışında farklı örneklerle konuyu desteklemelidir.

 

·         Başarı Kriterleri Oluşturulması

Öğrencilerin daha kaliteli öğrenim görebilecekleri eğitim ortamları oluşturulmalı, dolayısıyla her yönüyle kaliteli bireyler yetiştirilmeli

·         Öğrenci ile bireysel ilgilenmenin  arttırılması.

Öğrencinin öğrenme güçlükleri giderilmeli ve öğrenci düzeyine göre gerekirse bireysel ilgilenmeli

 

·         Öğrencilerin Başarı Durumlarının Periyodik olarak Değerlendirilmesi ve Takip edilmesi

Sınıf rehber öğretmenleri ve aileler tarafından düzenli olarak öğrencilerin başarı durumları takip edilecek. Başarısız konularda tekrarların yapılması ve başarıyı arttıracak durumlar konuşulmalıdır.

 

·         Sayısal Dersleri Öğretiminde Özel Tedbirler Alınması

·          

Bilişim Teknolojileri Alanı Sayısal bir alandır. Dolayısıyla bölüm dersleri sayısal ağırlıklıdır.  Sayısal dersler öğrencilerin kendi başlarına okuyarak anlayamayacakları, her konunun birbiriyle bağlantılı olduğu, bir konunun öğrenilmesinin önceki konunun tam olarak öğrenilmesine bağlı olduğu derslerdir. Anlaşılmayan konular hakkında öğretmen öğrencileri soru sormaları konusunda cesaretlendirmeli, bu derslerden başarılı olabilecekleri konusunda onları motive etmelidir. Sayısal derslerin öğretiminde öğretim metot ve teknikleri gözden geçirilmelidir. Laboratuvarlar, görsel araç-gereçler etkin olarak kullanılmalı yaparak yaşayarak öğrenme sağlanmalıdır.

 

·         Sosyal-Kültürel Faaliyetlere Önem Verilmesi

Öğrencilerin okulda yapılacak ders dışı faaliyetlere katılması okula karşı ilgisini artıracak, kendisini tanımasına, yeteneklerini ortaya koymasına ve dinlenmesine yardımcı olacaktır. Bu nedenle sosyal ve kültürel faaliyetlere önem verilmeli, düzenlenecek etkinliklere tüm öğrencilerin ayrım yapılmadan yetenekleri ölçüsünde katılması sağlanmalıdır. (Her öğrencinin, yeteneğine göre sportif ve sosyal faaliyete katılmasını sağlayacak uygulamalara yer verilmelidir

 

·         Öğrencilerin amaç belirlemelerine yardımcı olunması.

Her öğrencinin ileriye yönelik hedefleri olmalı ve amaçlarını belirlemede yardımcı olunmalıdır.

 

·         Ailelerin özellikle  evlerinde öğrencinin   her dersten okulda neler öğrendiklerini  öğrenmeli

Okulda öğrencinin kontrolünün ders öğretmeninde ve okul idaresindedir. Evlerinde de ailenin öğrencinin o günkü derste neler öğrendiğini sormaları, yardımcı olacakları konular varsa yardım etmelidir.

·         Öğrencinin kendine güven duyan ve kendini gerçekleştiren bireyler olarak  yetiştirilmelerini.

Öğrenciye güven duygusu aşılanmalı, kendini yetersiz hissetmemesi sağlanmalıdır.

·         Öğrencilere  bazen basit sorular sorarak teşvik edilmeleri.

Öğrenciler ağır sorularla dersten soğumaları sağlanmamalı, basit sorulardan başlanarak önce derse ısındırmalı, kendine güvenini getirmeli , daha sonra ağır sorulara geçilmelidir.

 

·         Sınıfta öğrencilere gelişimleri ölçüsünde karara katılma hakkı verilmesi, sorumluluk tanınması, yasakları azaltarak, sınıfı, istenen davranışın gösterilebileceği ortam haline getirmelidir

Sınıf kuralları birlikte kararlaştırılmalı, sürekli baskıcı tutumda bulunulmamalıdır.

 

·         Davranış Bozukluğu ve uyum sorunu olan öğrencilerle yakından ilgilenmeli

Davranış bozukluğu veya uyum sorunu yaşayan öğrencilerle yakından ilgilenilmeli bu tür öğrenciler kesinlikle dışlanmamalı bu öğrencilerle birebir görüşmeler yapılıp sorunun kaynağının ne olduğu tespit edilip ona göre çalışmalar yapılıp bu olumsuz durumların ortadan kaldırılması için gereken çalışmaların yapılması .

 

·         Ödüllendirme

Okul genelindeki başarıları okulun ödüllendirmesi öğrenci başarısını olumlu yönde etkileyen bir faktördür. Ödüllendirme gerekli şekilde ve gerektiği takdirde okul müdürlüğünce yapılacaktır.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               Erdoğan KURT

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Okul Müdürü

Tem

Değerli Velilerimiz ve Sevgili Öğrencilerimiz.2023 Yılı Yerel Yerleştirme Sonucu okulumuza 120 öğrenci yerleşmiştir. Okulumuza  İlk yerleşen öğrenci 98,78 Son yerleşen öğrencinin OÖP 85,86 dır.

 

 

 

 

 

 

 

Değerli Velilerimiz ve Sevgili Öğrencilerimiz.

2023 Yılı  Yerel Yerleştirme Sonucu okulumuza 120 öğrenci yerleşmiştir.  Okulumuza yerleşen en son öğrencinin OÖP 85,86'dır.

Okulumuza yerleşen öğrencileri tebrik ediyor, 2023-2024 eğitim- öğretim yılının öğrencilerimize hayırlı olmasını temenni ediyorum.

Okulumuza yerleşmeye hak kazanan öğrencilerimizin okul işlemleri 14-29 Ağustos 2023 tarihleri arasında takvime göre yapılacaktır. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      Erdoğan KURT

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Okul Müdürü

Tem

2023 YILI ÖĞRETMENLERİN İL İÇİ İSTEĞE BAĞLI YER DEĞİŞTİRME DUYURUSU

 Başvuruların Alınması - Başlangıç: 13 Temmuz 2023 - Bitiş: 17 Temmuz 2023 (Saat 16.00)

Atamaların Valiliklerce Gerçekleştirilmesi ve Sonuçların İlanı: 20 Temmuz 2023

İnha Listelerinin İlgili Valiliklerce Sisteme Girilerek Atama Kararnamelerinin Oluşturulması:20-21 Temmuz 2023

Görevden Ayrılma İşlemleri:21 Temmuz 2023 itibarıyla

Haz

2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı sene sonu iş ve işlemler 02/06/2023 tarih ve E-11678739-199-77413217 sayılı yazı gereği belirtilen tarih ve saatte yapılacaktır.

Haz

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Sene Sonu Öğretmenler Kurulu Toplatısı 19/06/2023-Pazartesi günü saat 10.00 da okulumuz konferans salonunda yapılacaktır.

Haz

Değerli velilerimiz İOBS yani bursluluk sınavı başvuruları başlamıştır. Başvurular 29 Mayıs-16 Haziran 2023 arası yapılacaktır.Ailede çalışan fertlerin tüm gelirleri ve varsa kira vs gelirleride eklenecektir. Ailede fert başına düşen yıllık geliri 46.000 TL aşmaması halinde başvuru yapılabilecektir. 2022 yılına ait tüm ayların bordrosu sunulacaktır. Yıllık geliri aşmayan velilerimiz Ek-1 formunu doldurarak okula bizzat başvurmaları gerekmektedir.Başvuru için ailenin 2022 yılına ait 12 aylık toplam gelirlerini gösteren belge (maaş bordrosu, kira geliri, varsa başka gelir ‼️ Ailenin 2022 senesi yıllık gelir toplamından fert başına düşen miktarın 46.000 TL'yi geçmemesi gerekiyor. E devletten alınabilen AYNI HANEDE İKAMET EDEN KİŞİ BELGESİ ile birlikte veliler 9. ve 11. sınıf öğrenciler için Müdür Tardımcısı Necati TELLİ ye , 10. sınıf öğrenciler için Müdür Yardımcısı Tarkan AŞCI'ya' bireysel olarak başvuruda bulunabilirler.

May

2022-2023 Eğitim -Öğretim yılı Haziran Dönemi Sorumluluk Sınav Programı okul idaresi tarafından hazırlanmıştır.

May

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı 2.Dönem 2.Ortak Sınav Programı